reviewmarketing

Reviewmarketing inzetten: zo doe je dat!

Reviewmarketing is een relatief nieuwe manier om marketing in te zetten voor ondernemers. Dit betekent dat je de beoordelingen van consumenten benut om je producten en diensten te promoten. Daarmee probeer je potentiële consumenten aan te trekken. Hierbij wordt gebruikgemaakt van het begrip social proof. Zorgen voor goede product reviews met Feedback Company kan dan een eerste stap zijn. Zo kan je consumenten online beïnvloeden. In dit artikel leer je hoe je het op een goede manier kan inzetten in jouw voordeel.

WordPress in een paar klikken online!

Hoe benut je social proof?

Social proof is een fenomeen uit de psychologie. Het stelt dat mensen zich gedragen aan de hand van gedrag dat anderen eerder hebben vertoond. Dit kan je ook sociaal wenselijk noemen. Dit is vooral in E-commerce van waarde. Webshops benutten dit om consumenten te overtuigen dat zij betrouwbaar zijn. Specialisten als FeedbackCompany.com weten precies hoe dit werkt. Door klanten reviews te tonen van eerdere consumenten, kan worden ingespeeld op social proof en voelen nieuwkomers zich eerder vertrouwd met de zaak. Op die manier kan het dus ook al snel veel opleveren.

De voordelen van reviewmarketing

Het is goed om eens te kijken naar de voordelen van reviewmarketing. Het kost je wel wat tijd en energie, maar je krijgt er ook het nodige voor terug. Zo kan het meer bezoekers trekken. Die bezoekers blijven langer hangen en zullen eerder kopen. Daardoor kan je omzet toenemen. Bovendien zal je de vindbaarheid van je website vergroten en zal je stijgen in de zoekresultaten. Al deze zaken samen maken het wel heel interessant om ermee aan de slag te gaan. Bovendien is het ook nog eens zo dat het door elke webshop te benutten is. Daarover volgt hierna meer.

Perfecte score niet nodig

Wie actief zorgt voor meer goede reviews, zal ook af en toe een negatieve review ontvangen. Dat hoeft geen probleem te zijn, je hebt namelijk geen perfecte scoren nodig om meer klanten te trekken. De betrouwbaarheid zal toenemen bij een gemiddeld betere score. Elk bedrijf heeft weleens een negatieve ervaring. Wanneer die niet te zien zijn, dan is het al snel verdacht bij consumenten. Dat betekent dus dat het averechts werkt en mensen al snel denken dat je fraude pleegt of reviews koopt. Werken met een specialist maakt dan al het verschil. Zo ben je er zeker van dat je de reviewmarketing op een goede manier kan benutten om te groeien als ondernemer.