Je hebt net een nieuwe website laten maken en deze is inmiddels gelanceerd. Uiteraard ben je er trots op en wil je zorgen dat je website en bijbehorende social media kanalen in the picture blijven en daadwerkelijk gaan zorgen voor meer verkeer op je pagina’s, leads en interesse in je diensten of product. Maar hoe promoot je je website met succes? Hieronder enkele tips.
Hulp nodig bij het promoten van je nieuwe website? Schakel Online Aannemer in als marketing expert en ervaar de kracht van online marketing.
Promoten via socials
Uiteraard mag je er trots op zijn dat je een mooie website hebt gelanceerd en dat je zo weer een stap verder zet met je bedrijf. Je kunt je website dan ook goed promoten via de social media kanalen, zoals Instagram, Facebook, LinkedIN of een email uitsturen naar de klanten die in je email lijst staan of een vlog of blog plaatsen. Je kunt via diverse kanalen ook eenvoudig adverteren in regionale media om je bedrijf of nieuwe website nog meer onder de aandacht te brengen in de directe regio.
Check, check, dubbelcheck
Check en laat je website volledig checken op de juiste spelling, goed lopende teksten, advertentielinks, of links naar delen van je website werken en of de website makkelijk en gebruiksvriendelijk is. Zijn je teksten ook zo geschreven dat je goed zichtbaar bent in de zoekmachines? Dus volgens bepaalde zoekmachine optimalisatie voorwaarden, zoals het terug laten komen van de juiste zoekwoorden, het vergaren van links en het kort en bondig informeren via advertenties of artikelen? Als de website er dan ook nog eens goed uitziet qua design, kun je er zeker van zijn dat klanten enthousiast zullen zijn over jouw website.
Analyseren
Waar zoeken de bezoekers op je website naar? Hoe lang blijven ze op bepaalde pagina’s hangen? Hoe vaak klikken ze door op je website en waar klikken ze daadwerkelijk op? Dit zijn allemaal belangrijke aspecten om te bepalen hoe je je website nog verder kunt verbeteren en klanten nog meer op maat kunt bedienen.
Voordelen
Door een duidelijke en eenvoudige website in het gebruik te maken, toon je bezoekers van je website gelijk de voordelen van je website. Zij zullen dan ook eerder geneigd zijn om iets bij je te bestellen omdat ze zien dat er aandacht aan is besteed.