Je leest de term advertorial vaker op het internet. Maar wat heeft het te betekenen. Dat is best wel verwarrend! Maar eigenlijk betekent een advertorial niets meer dan redactioneel stuk content. Welke eveneens commercieel kan zijn als informerend.
Een advertorial heeft veel voordelen en verschillen ten opzichte van een ander soort tekst advertentie. Ze zijn minder nadrukkelijk aanwezig en voeren minder druk uit op de klant. Het is hierdoor een goede manier om klanten te bereiken.
Wat zijn de voordelen?
Een advertorial heeft een heel goede klantbeleving. Omdat de nadruk minder commercieel is dan een advertentie kun je er juist meer mee bereiken. Een klantbeleving is iets waar je als bedrijf goed over moet nadenken en voorzichtig mee moet zijn.
Daarnaast kunnen advertorial inhoudelijk een stuk sterker zijn dan gewone advertentie. Je kunt er dan dieper op inhoud mee aan de slag gaan. Je kunt er indirect vertrouwen door krijgen bij je klanten en zakelijk gezien meer mee bereiken.
Uiteindelijk stralen goede advertorial ook de nodige professionaliteit uit! Ze passen dan ook goed bij een bedrijf die waarde aan klanten wil geven door goede kennisdeling. Met name online bedrijven zijn hier goed in.
Hoe zet je een advertorial in
De oorsprong van een advertorial ligt in drukwerk. Maar steeds vaker zien we deze vorm in de digitale wereld terugkomen. Op websites, in nieuwsbrieven of onderaan een blog. Je kunt ze overal kwijt. Waarbij je altijd een verwijzing onderaan moet zetten om het voor iedere klant duidelijk te maken dat het om een commerciële mededeling gaat.
Ben je ook van plan om een advertorial in te zetten? Een goede zet! Want met een goede advertorial bereik je veel meer mensen en mogelijke klanten. Het is dus van grote waarde en je kunt er veel mee bereiken.